خیزش ایرانیان – جنبشی برای میل به مردم سالاری –انقلابی دوباره- اینبار بدون خشونت

Sunday 30 August 2009

معرفی طرحی برای سرنگونی رژیم زورمدار و غیر مردمی ولایت فقیه

من قبل از بیست ودوم بهمن سال هشتاد وهفت ، پیشنهاد کردم که گروهی از روشنفکران و روزنامه نگاران و آزادی خواهان ایرانی یک گروه به عنوان هسته مرکزی مقاومت تشکیل دهند و با استفاده از راهپیمایی بیست ودوم بهمن ماه ، هدایت مردم را برای یک انقلاب بدون خونریزی علیع حکومت جمهوری اسلامی بدست گیرند. در آن زمان نیز یک سایت به عنوان خیزش بر پا کردم و با بسیاری از روشنفکران و آزادی خواهان صاحب نام در این رابطه مکاتبه کردم ، اما متاسفانه جواب اکثر آنها به این طرح و شرکت در آن منفی بود. برخی این موضوع را عنوان می کردند که این طرح خام است و مردم نیز از حکومت می ترسند و حاضر به عملی کردن و هزینه کردن برای آن نیستند و امکان برقراری ارتباط با توده مردم موجود نیست. از طرفی نیز نمی توان گروهی را پیدا کرد که بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند.

اما با اتفاقات بعد از انتخابات ریاست جمهوری و کودتای احمدی نژاد ، مردم به شکلی گسترده به خیابان ها آمدند و نشان دادند که حاضر به پرداخت هزینه برای رسیدن به آزادی و دموکراسی هستند و چه قدر تشنه آزادی و دموکراسی هستند.

لذا مجددا این طرح را در اینجا معرفی می کنم

در زیر خلاصه ای از این طرح آورده شده است و از شما خواننده گرامی می خواهم که بزرگان صاحب نام را به تشکیل این شورا تشویق کنید.

معرفی شورای مرکزی خیزش:

ما مردم ایران ، فقط نیاز به یک رهبری قدرتمند و مورد اعتماد عامه -کاریزما-داریم ، تا بتوانیم متحد شده و جرات کنیم که به خیابان بیایم و رژیم ولایت فقیه را سرنگون کنیم.

اگر آن رهبر یک شخص باشد، به سبب اینکه سی سال پیش شخصی چون خمینی به مردم ایران خیانت کرد ، به شخص جدید ، اعتماد نخواهیم کرد. اما وقتی که رهبر ما شورایی یکصد نفره از برجسته ترین مبارزان آزادیخواه و مخالف رژیم باشد، مردم به راحتی اعتماد خواهند کرد.

هسته مرکزی خیزش ایرانیان متشکل از خوشنام ترین آزادیخواهان ایران از داخل و خارج کشوراست که دارای سوابقی روشن در مخالفت با رژیم جمهوری اسلامی و در عین ایران دوستی و استقلال از بیگانگان دارند و درنهایت اعتقاد و پایبندی کامل به حفظ حرمت انسانها و حقوق بشر و مردمسالاری دارند.

به دیگرسخن این شورا به هیچ حزب و سازمانی وابسته نخواهد بود و هیچ ساختار و جهتگیری حزبی و گروهی نخواهد داشت، وجه اشتراک ما احترام به حقوق بشر و مردمسالاری حقیقی، عدم توسل به خشونت و حفظ تمامیت ارضی ایران است. بر اساس این شیوه و مرامنامه اعضاء این ستاد از گروه های مختلف سیاسی گردهم خواهند آمد.

روش و شیوه انقلاب

همیشه رژیم ولایت فقیه ، دلیل مردمی بودن حکومتش را حضور و راه پیمایی میلیونی مردم ایران در بیست و دوم بهمن می داند . ما باید از همین راه پیمایی بیست و دوم بهمن ،علیه رژیم استفاده کنیم.

پاشنه آشیل این حکومت ، همین راهپیمایی هایی است که برای نشان دادن مردمی بودن خودش برگزار می کند.

ما برای براندازی حکومت ولایت فقیه ، می خواهیم از همین راه پیمایی روز قدس و یا بیست ودوم بهمن استفاده کنیم . رژیم جرات اینکه این راه پیمایی ها را ملغی کند را ندارد ، چرا که در صورت لغو راهپیمایی ، تجمع ما در اولین نمازجمعه بعد خواهد بود. از طرفی نمی تواند بگوید که فقط بسیجی ها در آن شرکت کنند.

حاکمان زورگوی کنونی ایران ، بهتر از من و تو به سست بودن پایه حکومتشان ، واقف هستند و خوب می دانند که این رژیم خونخوار با مشکلات عدیده بین المللی خارجی که دارد ، در قرن بیست و یکم در انتظار تلنگری است که فرو بریزد.

لذا خیلی راحت همه ما می توانیم در این راهپیمایی شرکت کنیم و در همین راهپیمایی ، این رژیم فاشیستی را ساقط کنیم . در روز راهپیمایی راس ساعت ده، وقتی همه بسیجی ها ، گرم شعار دادن هستند ، ما سکوت خواهیم کرد! سکوت ما، زیاد بودن تعداد ما را نشان خواهد داد.

سکوت ما باعث می شود که تعداد زیاد طرفداران خودمان را ببینیم ، در آن لحظه خواهیم دید که تعدادمان از طرفداران رژیم خیلی خیلی بیشتر است.

درطی این سکوت ، مزدوران و طرفداران رژیم نیز اعتماد به نفس خود را از دست خواهند داد، چون خواهند دید که تعدادشان خیلی کم است و همه کسانی که اطراف آنها هستند ، آزادیخواه هستند.

راس ساعت ده و پنج دقیقه ، همه ما ، شروع به شعار علیه رژیم ولایت فقیه خواهیم کرد.ما تا زمان واگذاری حکومت به شورای مرکزی خیزش ، در خیابان ها خواهیم ماند.این درخواست برای اعتصاب عمومی است در کل ایران.

طبیعی است که یک هفته ماندن در خیابان برای مردم عملی نیست ، لذا به صورت زیر تقسیم کارخواهیم کرد:

از روز بیست و دوم بهمن به بعد ، کسانی که عدد سمت راست شماره شناسنامه شان فردا است ،روزهای فردا در خیابان خواهند ماند و کسانی که شماره سمت راست شناسنامه شان زوج است روزهای زوج هفته را در خیابان خواهند ماند. زمان تغییر شیفت نیز ساعت دوازده هر روز می باشد.لازم به یادآوری است که اعتصاب ما بیست و چهار ساعته خواهد بود و تا پیروزی جنبش ادامه خواهد یافت.

با این روش ، ما تا هر موقع که لازم باشد می توانیم در خیابان باشیم.

بی نیاز از یادآوری است که محل تظاهرات ما ، برای هر کسی در شهر محل اقامت خودش می باشد.

نکات مهم :

یک - انقلاب ما ، انقلاب بدون خشونت است ، به هیچ وجه به خشونت علیه پاسداران و افراد وابسته به رژیم متوسل نخواهیم شد.

دو - با توجه به پیش زمینه هایی که شورای مرکزی خیزش در سطح بین المللی و داخلی به وجود خواهد آورد ، حکومت ولایت فقیه ، جرات توسل به خشونت را نخواهد داشت.

سه - لطفا در روز تظاهرات ، موبایل خود را به همراه داشته باشید.

چهار - هدف ما از این خیزیش ، کشتن کسی نیست ، خشونت را در همه ابعادش محکوم می کنیم. ما با تظاهرات بیست و دوم بهمن امسال فقط از خامنه ای و رژیم می خواهیم که حکومت را به شورای خیزش واگذار کنند و سردمداران رژیم نیز یک ساعت فرصت خواهند داشت که ایران را ترک کنند. در صورتی که خامنه ای و سردمداران رژیم ، حکومت را به صورت مسالمت آمیز ، واگذار کنند و از خشونت جلوگیری کنند ، شورا تعهد می کند که عفو عمومی اعلام نماید و آنها را مورد پیگری قرار ندهد .

پنج- هدف ما خشونت و توسط به خشونت نیست ، اما در صورتی که رژیم و یا بخشی از رژیم ، به خشونت متوسل شود ، سخترین مجازات ها ، بعد از استقرار نظام مردم سالاری در انتظار کل سردمداران رژیم خواهد بود.

شش- ما از ساعت ده ، فقط یک ساعت به خامنه ای و سردمداران رژیم فرصت خواهیم داد که ایران را ترک کنند ، در صورت ترک کردن و واگذاری مسالمت آمیز قدرت و حکومت ، شورای وزاریی که از قبل انتخاب شده اند ، اداره کشور را در دست خواهند گرفت .

ما ، مردم ایران ، تا زمانی که مطمین نشویم که حکومت ، به شورای خیزش واگذار شده است ، خیابانها را ترک نخواهیم کرد

هفت - شورای خیزش ، از طریق رادیو ، با مردم در ارتباط خواهد بود ، در صورتی که انتقال قدرت از طریق تلوزیون و رادیو (چه رادیو جمهوری اسلامی و چه رادیوی متعلق به جنبش ) اعلام شد ، مردم به خانه باز خواهند گشت .

هشت - شورای خیزش ، متعهد می شود که ظرف مدت شش ماه ، قانون اساسی جدید را به همه پرسی بگذارد ، و ظرف مدت یک سال نیز (از بیست دوم بهمن) ، حکومت را در همه ابعاد به خود مردم واگذار کند.

به عبارت دیگر ، ظرف مدت یکسال ، بایستی شکل سامانه مردم سالاری آینده ایران مشخص شود ، اعضا مجلس ، ریاست قوه مجریه ، اعضا و سامانه قوه عدلیه ، وشوراهای شهر و روستا و شهرداران ، همه توسط خود مردم انتخاب شده باشند و کاران شروع شده باشد.

نه - یک تصمیم غلط در سطح حکومت ، حتی اگر بدون نیت بدی نیز بوده باشد ، می تواند ضرر های وحشتناکی به همراه داشته باشد.

یک تصمیم غلط احمدی نژاد در سال گذشته ، برای تبدیل ذخیره ارزی ار دلار به یورو ، بیش از چهار میلیارد دلار (چهل هزار میلیارد ریال!!)خسارت برای مردم ایران به بار آورد !! هر لحظه ای که این حاکمان فاسد بر سر کار هستند ، ما مردم ایران میلیارد ها ضرر می کنیم ، لذا مهم نیست که چه مقدار از پول ایران با خود می خواهند خارج کنند ، فقط برای ما مهم این است که اینها از کشور ما خارج شوند و اجازه دهند ایرانیان وطن پرست و معتقد به دمکراسی ، بر سر کار بیایند .

ما قصدمان این نیست که خامنه ای را بخواهیم بکشیم ، (هر چند که می دانیم مجازات جنایات اینها ، خیلی بیشتر از اینها است) ، ما فقط می خواهیم که اینها کشور ما را ترک کنند و این جا بروند ، بیش از این به ما ضرر نزنند! اگر پول می خواهند هر چقدر می توانند بردارند و بروند ! آیا بیش از یک میلیارد دلار پول نقد می توانند با خود ببرند ؟! اشکال ندارد ، یک میلیادر دلار پول با خود ببرند ، فقط این کشور را بدون خونریزی و جنگ به مردم و نمایندگان مردم تحویل دهند ، چرا که هر روز که اینها بر سر کار هستند بیش از چند میلیارد دلار به اقتصاد این کشور ضرر می خورد.

مرامنامه خیزش ٨٧

١- این جنبش ، برای تغییر نظام حکومتی حاکم بر ایران از رژیم غیر مردمی جمهوری اسلامی ، به رژیمی مردم سالار است.

هدف ما فقط تغییر رژیم و استقرار دمکراسی و تعیین قانون اساسی جدید برای ایران مبتنی بر حقوق بشر است .

٢- مرامنامه خیزش ٨٧ سه نکته مهم است :

اول ) تمامیت ارضی ایران و حفظ یکپارچگی سیاسی

ما به حقوق تمامی اقوام اعم از کرد و لر و عرب و بلوچ و ترکمن ، احترام می گذاریم ، تمامی اقوام و اقلیت های مذهبی و نژادی ، بایستی از حقوق مساوی با اقوام دیگر برخوردار باشند ، امکانات کشور ، بایستی به مساوات بین اقوام مختلف تقسیم شود. حق اداره منطقه و خودمختاری نسبی ، برای تمامی اقوام بایستی محفوظ باشد. جنبش خیزش به شدت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور دفاع خواهد کرد.

دوم ) عدم توسل به خشونت :

ما ، خشونت را به عنوان راهکار برای تغییر رژیم به رسمیت نمی شناسیم . شورای مرکزی خیزش ، توسل به خشونت را ممنوع و خلاف منافع عامه مردم می داند . بعد از تغییر رژیم ، تصمیم در مورد سران رژیم جمهوری اسلامی به عهده دادگاه عادل و صالحه خواهد بود.

شورای مرکزی خیزش ، راهکار عفو عمومی را به عنوان روشی برای شروع مجدد زندگی در ایران مد نظر خواهد داشت.

سوم ) شالوده و بنیان حرکت جنبش بر اساس حقوق بشر خواهد بود .

شورای مرکزی خیزش ، اعلامیه جهانی حقوق بشر را به عنوان دستاوردی جهانی ، چارچوب تصمیم گیری خود در همه موارد می داند. شورای مرکزی خیزش ، به عنوان نماینده مردم ایران ، خود را تعهد می کند که هر گونه قانون گذاری و تصویب قوانین تا زمان تصویب قانون اساسی جدید توسط مردم ایران ، در چارچوب حقوق بشر باشد.

همینطور تصمیم گیری ، سیاست گذاری و رفتار اعضا شورای مرکزی خیزش و حامیان خیزش ، بر اساس حقوق بشر خواهد بود .

٣- پذیرش اعضا برای شورای مرکزی جدید ، صرفا بر اساس بررسی سابقه سیاسی کاندیدا و تطبیق رفتار گذشته او با موازین سه گانه مرامنامه یاد شده ، صورت خواهد پذیرفت.

٤- جنبش خیزش ، خود را بالاتر از یک حزب سیاسی می داند و به دلیل اینکه شامل طیف وسیعی از گروه های سیاسی می شود، خود را نماینده مردم ایران می داند .

از تمامی گروه ها و احزاب سیاسی جدید ، که مرامنامه و مانیفست آنان با مرامنامه سه گانه فوق هماهنگی دارد ، تقاضا می کنیم که با ما برای پیوستن به این جنبش ، تماس بگیرند. تمامی احزاب سیاسی معتقد به مردم سالاری ، می توانند و شایسته است که در شورای مرکزی خیزش ، نماینده داشته باشند.

٥-حامیان خیزش ، خود را معتقد به برابری حقوق زن و مرد در همه عرصه ها می دانند.

٦- حامیان خیزش ، ایران را متعلق به همه ایرانیان از هر نژاد و هر مذهب و دینی می دانند.

٧-اصل جدایی دین از سیاست ، یک اصل غیر قابل تغییر در این جنبش است و حامیان خیزش، ضمن احترام به اعتقادات همه ایرانیان اعم از مسلمان و غیر مسلمان ، خود را موظف به برپایی حکومتی غیر دینی می دانند.

2 comments:

Anonymous said...

با این طرح کاملاً موافقم ولی این صد نفر را چگونه میتوان کنار هم جمع کرد؟ تو ایران که امکان فعالیت بعنوان رهبری جنبش وجود نداره
ولی این راه حلی که شما پیشنهاد میکنید بسیار درسته ، بدون رهبری
امکان هدفمند نمودن جنبش وجود ندارد

Anonymous said...

خیلی وقت بود اینقدر نخندیده بودم مرسی از جوکهاتون