خیزش ایرانیان – جنبشی برای میل به مردم سالاری –انقلابی دوباره- اینبار بدون خشونت

Sunday 30 August 2009

ضمیمه موقت قانون اساسی پیشنهادی

از تاریخ بیست و دوم بهمن هزار و سیصد و هشتاد و هشت ، و به توجه به راهپیمایی میلیونها ایرانی و اعلام انزجار آنها از ولایت فقیه و حکومت غیر ملی رژیم جمهوری اسلامی بر کشور ایران ، قانون زیر ، به مدت شش ماه به صورت ضمیمه قانون اساسی قبلی ، در کل کشور ایران نافذ خواهد بود .

تعریف یک - تعریف شورای مرکزی خیزش :

شورا عبارت است از یکصد نفر از فرهیختگان ایرانی در عرصه های مختلف هنری ، سیاسی ، اطلاع رسانی ، علمی . اعضا شورا حداکثر تا پانزدهم دی ماه هشتاد و هفت ، توسط سایت خیزش ، به مردم ایران معرفی خواهند گردید و مردم ایران با راه پیمایی روز بیست و دوم بهمن و یا روز قدس ، اعتماد خود را به آنان اعلام خواهند کرد.

تعریف دو - مرامنامه شورای مرکزی :

مرامنامه شورا بر اساس سه اصل غیر قابل تغییر زیر تدوین گردیده است و تا قبل از پانزدهم دی ماه ، اعضا شورا با تشکیل جلسه ای ، ضمن اعلام موجودیت شورا ، به اصول سه گانه زبر قسم شرافتی خواهند خورد که تا پایان کار شورا به این اصول پایبند باشند.

اصل اول ) تمامیت ارضی ایران

اصل دوم ) عدم توسل به خشونت

اصل سوم ) اعتقاد به بیانیه حقوق بشر ، به عنوان شالوده و چارچوب همه تصمیم گیری های شورا.

تبصره یک : اعضا شورا به شرف خود قسم خواهند خورد که اجازه ندهند اختلاف دیدگاه ها ، باعث لطمه به خیزش هشتاد و هفت شود و متعهد می شوند که همه اختلافات را در چارچول اصول سه گانه فوق ، حل کنند.

تعریف سه : وظیفه اصلی شورا

شورا مرکزی خیزش ، بایستی ظرف مدت حداکثر سه ماه از بیست و دوم بهمن ، اقدام به برگزاری همه پرسی قانون اساسی جدید نماید و ظرف مدت یکسال آینده با برگزاری انتخابات جدید ، نسبت به واگذاری قدرت درهمه زمینه ها به مردم (شهرداری ها - قوه مقننه – قوه مجریه) و ایجاد یک سامانه مردم سالاری اقدام نماید.

١- تمامی اصول مندرج در این ضمیمه ، بر تمامی اصول قانون اساسی و تمامی قوانین مصوبه مجلس و مجمع تشخیص نظام و هر قانون مصوب شده دیگری مقدم می باشد.

٢- شورای مرکزی خیزش ، جایگزین نهادهای زیر می باشد و تمامی مسولیت و اختیارات نهاد های زیر به شورا خیزش واگذار می گردد :

(شورای نگهبان - مجلس شورای اسلامی - مجمع تشخیص مصلحت نظام -شورا های شهر و روستا تمام کشور - رهبر و شورای رهبری - رییس قوه قضاییه - مجلس خبرگان رهبری -شورای عالی امنیت ملی -فرماندهی سپاه ، ارتش و نیروی انتظامی - شورای بازنگری قانون اساسی )

٣- شورا مرکزی خیزش ، موظف است که طی مدت فوق ، با مدیریت صحیح ، حداکثر تلاش خود را برای برگزاری هر چه سریعتر همه پرسی قانون اساسی جدید و همینطور برپای سامانه حکومتی مردم سالار در ایران انجام دهد.

٤- از زمان واگذاری قدرت به شورا مرکزی مقاومت تا برگزاری انتخابات ، شورای خیزش مسوول حمایت از اجرا بیانیه حقوق بشر در داخل ایران است.

٥- تا زمان برگزاری انتخابات و انتقال قدرت ، شورای مرکزی ، مسول حراست از مرزها و حق حاکمیت ملی ایران و مردم ایران است.

٦- شورای خیزش ، می تواند با انتخاب رییس جمهور موقت ، دولت انتقالی را تا زمان برگزاری انتخابات تشکیل دهد. انتخاب رییس جمهور موقت ، به مدت یکسال به عهده شورای خیزش می باشد. با توجه به اینکه شورای خیزش ، وظایف و اختیارات مجلس را به عهده دارد ، وظیفه رای اعتماد و استیضاح وزرا و نظارت به کار وزاری موقت و ریس جمهور و استیضاح رییس جمهور به عهده شورای خیزش می باشد.

٧- شورای خیزش موظف است از بین وکلا دادگستری ، با دقت فراوان ، تعدادی را به عنوان قاضی موقت انتخاب نماید. این تعداد قاضی ، تا برقراری سامانه جدید قضایی در کشور ، کار قضاوت را به صورت موقت به عهده گیرند.

٨- ایجاد سامانه نظارتی بر کار قضات جدید و نظارت بر کار قضات جدید بر عهده شورای خیزش می باشد.

٩- تصمیم گیری در مورد مدیران و وزرا و نمایندگان مجلس و قضات و اعضا مجمع تشخیص مطلحت و اعضا خبرگان رهبری و فرماندهان نظامی رژیم جمهوری اسلامی و تصمیم گیری در مورد ثروت های آنان ، به عهده قوه قضایی جدید می باشد. شورای مرکزی خیزش ، موظف است که شرایطی فراهم بیاورد که قوه قضاییه جدید در آینده بتواند با عدالت و در آرامش در مورد افراد یاد شده تصمیم گیری کند.

No comments: